Studium vysoké školy

Musím uznat, že když jsem byla na základní škole, že škola mě opravdu hodně bavila…

Read more

Studium vysoké školy


Musím uznat, že když jsem byla na základní škole, že škola mě opravdu hodně bavila. Škola byla téměř můj koníček. Škola mě bavila, také v tom ohledu, že jsem tam měla ve škole opravdu hodně přátel. Měla jsem tam kamarády a bylo mi tam opravdu dobře. Navíc naše paní učitelka byla moje sousedka a já jsem si říkala, že třeba také budu mít nějaké výhody. Samozřejmě, že jsem žádné výhody neměla, ale i tak jsem měla velice dobré známky, protože jsem se ráda učila a učení mi opravdu šlo samo od sebe. Těšilo mě, že vzdělání je pro mě důležité, protože potom, když budete mít lepší vzdělání, tak to znamená, že také budete mít potom větší pravděpodobnost na lepší zaměstnání.

Doma mám hodně učebnic.

A tohle právě bylo to, co jsem chtěla. Chtěla jsem mít nějaké dobré zaměstnání, ale samozřejmě, že jsem také hlavně musela dbát na to, aby se mi všechno podařilo. Abych také se potom dostala například na vysokou školu. Bohužel jsem se tam ale nedostala. Zkoušela jsem to potom příští rok a tam už jsem se na vysokou školu dostala. Ani nevíte, jak jsem byla nadšená a jakou jsem měla radost, že jsem se dostala zase na vysokou školu. Já jsem tam už byla minule, ale to jsem musela opustit, protože jsem měla silné zdravotní důvody a musela jsem na dva roky přerušit vysokou školu.

Při učení čtu knihy.

Tam jsem se už nevrátila, protože jsem se našla úplně jinou vysokou školu a byla jsem ráda, že napodruhé jsem se tam dostala. Myslím si, že je opravdu hodně lidí, kteří třeba chtějí studovat, ale třeba nemohou, a to z různých důvodů. Třeba na to nemají peníze. Nebo jsou nemocní a nemají sílu třeba studovat nebo mají rodinu anebo mají náročné zaměstnání, ale v dnešní době také můžete studovat online anebo dálkově. To znamená, že vy vlastně budete doma a budete se přes počítač online učit školu. Budete se vzdělávat online přes počítač. V dnešní době je to docela populární a mě se tohle líbí, protože také předpokládám a přemýšlím, že bych také šla ještě dálkově studovat jednu školu. 

Jak učit druhé a nezničit sebe

Mnoho lidí si plete pojem vzdělání a výchova ·         Učitel má vzdělávat, vychovávat však rodič…

Read more

Jak učit druhé a nezničit sebe


Mnoho lidí si plete pojem vzdělání a výchova
·         Učitel má vzdělávat, vychovávat však rodič. Ale čím dál více casu tráví děti ve škole a jejich rodiče v práci, proto je nutné, aby učitel na žáky působil komplexně. Nejen je vzdělával.
·         A tak musí učitel zaručit zdravé sebevědomí své i žákovo a kvalitní zázemí.
·         Škola by měla dávat možnost nechat působit učitele. Dát mu volnost a plně mu důvěřovat v jeho nápadech.
·         A na druhou stranu každý učitel by měl být oporou pedagogického sboru a nikdy by neměl být spokojen se svými výsledky a metodami, ale neustále se musí vzdělávat a rozšiřovat si obzory.
·         Pak může být skvělým rádcem a pomocníkem pro svou třídu.
 učitelka s grafem
Ani expertní učitel není dokonalý a ideální
·         Pokud se učitel nemůže realizovat ať z důvodu nezájmu žáků či vedení, díky špatné motivaci, chování žáků, nízkému společenskému hodnocení či ztížení podmínek, může vše časem vyvrcholit syndromem vyhoření (burn-out).
·          Jde o určité napětí, které alarmuje problém. Pedagog není schopen dál pracovat, je unavený, nemá náboj, nápady, potlačuje lidskost, neřeší individuální problémy, neudrží vnímavost druhého či svou emocionální stránku v klidu.
pěst muže
Nesmíme zapomínat na fakt, že nemusí být vina vždy na druhé straně.
·         Při výkonu povolání se mohou rozvinout i negativní formy chování a vlastnosti právě u samotného pedagoga. Kdysi se hovořilo o deformaci učitelskou rolí.
·         Dnes nazýváme úskalím.
·         I sám učitel může mít úskalí ve své práci, proto by se měli učitelství vyvarovat lidé afektovaní, hysteričtí (porucha emocionality), s disharmonickým vývojem osobnosti či s výraznějšími poruchami sebevědomí.
·         U učitelů se mohou rozvinout tyto negativní rysy a projevy osobnosti: stálé mentorování, moralizování, lpění na pravdě za každé okolnosti, sebepřeceňování a sebepodceňování, pocit prázdnoty, zaostávání v teoretických poznatcích, lhostejnost, ztráta víry v samostatnost žáka, zvýšený výskyt určitých chorob (debilita, kretenismus, idiotismus..).
·         Je proto nutné dbát na osobnostní o hygienu.

Našli vědci Noemovu archu?

Příběhy, které jsou v Bibli obsažené, rozhodně nejsou bez zajímavosti. I přesto, že je dnešní..

Read more

Našli vědci Noemovu archu?


Příběhy, které jsou v Bibli obsažené, rozhodně nejsou bez zajímavosti. I přesto, že je dnešní lidé chápou většinou maličko jinak. Jedním z příběhů, který zná určitě i člověk Bible neznalý, je vyprávění o potopě světa. Potopu světa zachycuje kniha Genesis, která je první knihou Starého zákona. Tedy doby před narozením Ježíše Krista.
křesťanská bible
§  Je zajímavé, že legendu o potopě světa nenacházíme pouze v Bibli, ale ve svých pověstech ji mají dokonce i Indiáni a různé jiné kultury.
§  Podle vědeckých výzkumů ji můžeme najít v neuvěřitelných tři sta dvaceti verzích.

Jedno mají všechny verze společné. Bůh (nebo božstvo) se rozhněval na lid, který žil nezřízeným životem a rozhodl se je potrestat. Vždy ale ušetřil někoho spravedlivého, aby mohl zachránit svůj rod a veškeré zvířectvo na zemi. Ten, který byl tím vyvoleným, byl předem upozorněný, aby mohl postavit vhodné plavidlo.
noemova archa

Skrývá Ararat skutečně biblické plavidlo?

Podle vědeckých výpočtů by mělo k potopě dojít v roce dva tisíce čtyři před Kristem. Bylo by vůbec něco takového možné?
o   Podle geofyziků, kteří se na tento problém dívají z čistě vědeckého pohledu, se podobná tragédie skutečně odehrála.
o   Bylo to však o mnoho let dříve, přibližně pět tisíc šest set let před naším letopočtem.
ararat arménie
V té době právě končila poslední doba ledová.Kvůli tajícím ledovcům došlo ke zvýšení hladiny Černého moře. Tím stouply i vody Středozemního moře. Nastalé změny vyvolaly zemětřesení, které prolomilo pevninskou hráz. A Noemova archa? Podle Bible měla přistát na arménské hoře Ararat. Satelitní snímky ukázaly, že hora skutečně podobný předmět skrývá. Má několik pater a je dlouhý sto padesát metrů. Přesně podle biblického popisu. Dokonce i stáří dřeva odpovídá. Že by skutečně k potopě světa došlo a tragédie, která se odehrála stovky let před ní, by s ní neměla nic společného?

Dostupnost vzdělání

Na světě ještě existuje mnoho míst, kde základní vzdělání není vůbec samozřejmostí a nachází se..

Read more

Dostupnost vzdělání

Na světě ještě existuje mnoho míst, kde základní vzdělání není vůbec samozřejmostí a nachází se zde mnoho negramotných osob, hlavně žen, které v těchto rozvojových státech mají za úkol rodit děti a ne se vzdělávat. Omezenost a vzdálenost dostupnosti základního vzdělání, hlavně v Afrických státech je ovlivněno mírou chudoby místního obyvatelstva, nutností, aby děti chodili také vydělávat peníze, jinak se rodina neuživí nebo velká vzdálenost do školy, kdy je i mnoho kilometrů a děti, chtějí-li se vzdělávat, ji musí překonávat pěšky. V mnoha takových školách potom není dostatečné vybavení, výuka probíhá venku nebo v improvizovaných budovách, s jedním učitelem na mnoho žáků.

pokapaný sešit inkoustem

I ze strany žáků jsou zde překážky a to takové, že začne-li mít dívka dámské záležitosti, nemůže tu dobu chodit do školy, protože nemá na dostatek hygienických pomůcek. A tou dobou je navíc často provdána a její dětství končí, stává se manželkou a matkou.

Školy v takovýchto oblastech jsou závislé na humanitární pomoci, která zajišťuje prostory pro výuku, učitele a alespoň základní pomůcky jako tabulky na psaní nebo sešity a psací potřeby.
pruhovaný trávník

V našem světě, plném elektroniky si mnohdy neuvědomujeme, že zatímco naše děti hrají jakousi hru na počítači, jsou i děti, které by se rády vzdělávali, ale není jim tato možnost dopřána, kvůli tomu, kde se narodili a do jakých podmínek. A zatímco si naše děti hrají hru na počítači, tyto chudé děti jsou v továrnách využívány i šestnáct až osmnáct hodin denně na otrockou práci, nebo se toulají po ulicích a žebrají, aby se mohli alespoň najíst. V lepším případě jsou součástí nějakého afrického kmene a jejich úkolem je například hlídat stádo koz.

A proto si važme možnosti vzdělávat se, kterou nám náš civilizovaný svět poskytuje v systému vzdělávání, protože ne všude je toto samozřejmostí, ale spíše luxusem.