Jednička se pyšnila nádherným vzhledem, který dvojka zcela nezdědila, ale o kladné vlastnosti nepřišla. Není se čemu divit, že tento model je v Čechách jednou z nejprodávanějších ojetin. Vypadá slušně, jezdí hodně dobře a pořídit ho můžete za několik desítek tisíc korun, když budete chvíli hledat.
Možnosti přitom máte hned dvě, a to z roku 2004 a 2007. Rok 2004 byla skutečně slabým odvarem první generace a působila jako šedá myška. Naštěstí se v roce 2007 dočkala omlazení, a právě to je na trhu nejvyhledávanější. Mezi nejoblíbenější přitom patří zejména benzinové verze v combi provedení. Lákavá je nejen cena kolem 60 tisíc korun, ale také levné náhradní díly.
Hatchback i combi
Vybírat můžete ze tří i pětidveřového hatchbacku a oblíbeného combi. Díky popularitě pětidveřového hatchbacku a combi je cena třídveřového vozu znatelně nižší. Pokud tedy nutně nepotřebujete využít zadní sedadla a nemáte malé děti, které potřebují speciální sedačku, jedná o zajímavou variantu. V případě klasiky máte k dispozici kufr s objemem 385 litrů, v combi variantě celých 475 litrů.
Tažné zařízení Ford Focus se hodí na všechny jeho typy a pokud ho ojetina nemá při koupi, nezoufejte. Můžete si ho totiž dokoupit a nechat nainstalovat od odborníků. Koule se vám zaručeně v budoucnosti bude hodit, i když si to nyní možná nemyslíte. Nicméně je mnohem lepší ji mít, než si potom půjčovat auto od známého, protože si nebudete moci připojit káru.
Má nějaká negativa?
Za začátek řekněme, že opravy jsou ve většině případů velmi jednoduché a finančně nenáročné, protože tento model netrápí žádné velké poruchy. Počítat ale musíte s tím, že snadno koroduje a potřebuje trochu péče. Setkat se můžete také s prodíráním hadic od turba, s podtlakovým okruhem EGR ventilu a obecně s potížemi s turbem. To ale není nic neobvyklého. Při pravidelné údržbě a výměně oleje max. každých 15 000 km se vyhnete mnoha potížím.