Styl, který nekopíroval módu matek

Velmi dobří návrháři by měli umět zachytit ducha doby. Je důležité, aby se svým návrhem..

Read more

Styl, který nekopíroval módu matek

Velmi dobří návrháři by měli umět zachytit ducha doby. Je důležité, aby se svým návrhem začali již v tom okamžiku, kdy se něco objeví ve vzduchu. Například takovou éru krátkých sukní, dlouhých nohou či chlapeckých sestřihů zosobnila modelka Twiggy, které se dokonce stala i módní ikonou 60. let.
kudrnaté holky
Právě móda Mary Quantové představovala přesně to, v čem jí bylo opravdu dobře a to z ní udělalo autoritu na módním poli . V dnešní době sukně svých modelů ustřihne na délku, která může být pro některé dosti šokující. Je to délka, která je vysoko nad kolena. Pro tento typ sukní dokonce vymyslela i název a to podle automobilu, takže tyto sukně můžete nalézt pod názvem Morris Mini.
Otevřela si dokonce butik, který má název Bazaar. Klientelu tvoří především studenti a bohémi. Sama Mary je fanoušek krátkých sukní, které ráda nosí. Zákaznice dokonce chtějí sukně kratší a kratší a tak dámy udávají tón mladistvým šatům, které navrhuje a ve kterých se dá dokonce volně pohybovat, běhat a i skákat.
Hitem se tedy staly minisukně.
O Bazaaru se velmi brzy vědělo i mezi mladými Londýňany a začal být velice navštěvován. Jeho výloha přilákala každého, kdo měl rád pop – art a barevnost. Uvnitř dokonce hrála i současná muzika. Velký úspěch přinesl model šíleného pyžama, který si oblékla na samotné zahájení. Objevil se dokonce na stránkách časopisu Harper´s Bazaar a Mary tak ukázal cestu.
Mary měla ukončenou výtvarnou školu, ale vyučenou švadlenou nebyla. Krejčovině se tedy věnovala po nocích. Oblečení, které v té době vytvořila, dokázalo maximálně vystihnout trend, který byl tenkrát mezi mládeží IN. Stála tenkrát na začátku renesance v módě.
dívka s baretem
Bazaar v Chelsea brzy přestal dostačovat, takže bylo nutné otevřít nějaký další. Nakonec jich v Anglii bylo 150. Dokonce více než dvakrát tolik po celém světě. Podařilo se jí vytvořit novou éru oblékání a přitom držet ceny na uzdě. Byly vymyšleny tak, aby vyhovovaly mladé klientele, která většinou mívá poloprázdnou peněženku.