Velmi dobří návrháři by měli umět zachytit ducha doby. Je důležité, aby se svým návrhem začali již v tom okamžiku, kdy se něco objeví ve vzduchu. Například takovou éru krátkých sukní, dlouhých nohou či chlapeckých sestřihů zosobnila modelka Twiggy, které se dokonce stala i módní ikonou 60. let.
Právě móda Mary Quantové představovala přesně to, v čem jí bylo opravdu dobře a to z ní udělalo autoritu na módním poli . V dnešní době sukně svých modelů ustřihne na délku, která může být pro některé dosti šokující. Je to délka, která je vysoko nad kolena. Pro tento typ sukní dokonce vymyslela i název a to podle automobilu, takže tyto sukně můžete nalézt pod názvem Morris Mini.
Otevřela si dokonce butik, který má název Bazaar. Klientelu tvoří především studenti a bohémi. Sama Mary je fanoušek krátkých sukní, které ráda nosí. Zákaznice dokonce chtějí sukně kratší a kratší a tak dámy udávají tón mladistvým šatům, které navrhuje a ve kterých se dá dokonce volně pohybovat, běhat a i skákat.
Hitem se tedy staly minisukně.
O Bazaaru se velmi brzy vědělo i mezi mladými Londýňany a začal být velice navštěvován. Jeho výloha přilákala každého, kdo měl rád pop – art a barevnost. Uvnitř dokonce hrála i současná muzika. Velký úspěch přinesl model šíleného pyžama, který si oblékla na samotné zahájení. Objevil se dokonce na stránkách časopisu Harper´s Bazaar a Mary tak ukázal cestu.
Mary měla ukončenou výtvarnou školu, ale vyučenou švadlenou nebyla. Krejčovině se tedy věnovala po nocích. Oblečení, které v té době vytvořila, dokázalo maximálně vystihnout trend, který byl tenkrát mezi mládeží IN. Stála tenkrát na začátku renesance v módě.
Bazaar v Chelsea brzy přestal dostačovat, takže bylo nutné otevřít nějaký další. Nakonec jich v Anglii bylo 150. Dokonce více než dvakrát tolik po celém světě. Podařilo se jí vytvořit novou éru oblékání a přitom držet ceny na uzdě. Byly vymyšleny tak, aby vyhovovaly mladé klientele, která většinou mívá poloprázdnou peněženku.
Tchas
Theme by Cohhe.