4 nejlepších příklady product placementu všech dob

1.      Auta Jamese Bonda Asi neexistuje případ lépe zakamuflovaného, a přitom tak očividného, product placementu…

Read more

4 nejlepších příklady product placementu všech dob


1.      Auta Jamese Bonda
Asi neexistuje případ lépe zakamuflovaného, a přitom tak očividného, product placementu. Aston Martin, Ford, BMW, to jsou všechno značky, se kterými legendární britský agent v průběhu své předlouhé historie spojil své jméno. Největší ohlas si přitom získala do té doby ne až tak známá Aston Martin. Ta totiž patří do kategorie aut tak luxusních, že běžný smrtelník se s ní prakticky nemá šanci potkat, DB5 zrovna na sousedově příjezdové cestě asi parkovat neuvidíte. Po filmech s 007 se ale zapsala do paměti diváků jako symbol luxusu a elegance. Jinak, James Bond samozřejmě proslavil i značku Martini se svým „protřepat, nemíchat“.
pouzdro, hodinky a brýle.jpg

2.      Riskantní Ray Ban
Riskantní podnik v roce 1983 neproslavil jen bílé spodní prádlo Toma Cruise, ale i ikonickou značku (nejen) slunečních brýlí. Jejich tvar dnes kvůli množství levných napodobenin znáte i když si ho s výrobcem ani nespojujete. Čtvercová skla s masivními obroučkami byla před uvedením filmu na samotné hranici krachu, ale po jeho premiéře se prodalo přes tři sta tisíc párů, a podnik byl zachráněn jak na plátně, tak v reálném životě. Tom Cruise si navíc značku očividně oblíbil, protože na plátně se následně objevila i v jeho dalším kasovním trháku, Top Gun.
bílé tenisky.jpg

3.      Sex ve městě a asi tak každá značka luxusní módy
Někdy nejlépe funguje ten product placement, který se výrobce ani nesnaží zakrýt. Carrie Bradshaw, sloupkařka z New Yorku a hlavní hrdinka seriálu, byla doslova posedlá luxusní obuví. K jejím oblíbencům patřily lodičky Manolo Blahnik, ale také Jimi Choo nebo kabelky Fendi. Ty se pro celou generaci mladých žen staly symbolem statusu, úspěchu, a nepostradatelným doplňkem úspěšné mladé Newyorčanky.

4.       Já, konversky
O tom, že umístění nemusí být vždycky očividné, aby fungovalo, svědčí postava Willa Smitha, která se robotické apokalypse snaží zabránit obutá do bot značky Converse. Jakožto správný drsňák to samo sebou na rozdíl od Carrie Bradshaw nijak nekomentuje, ale prodeje po premiéře stejně prostřelily stropem.